Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je verkeersregels negeren als de straat is opengebroken en je er maar van 1 kant in kan?

ik woon in een straat waar je maar van 1 kant erin mag, vanaf de andere kant is het verboden in te rijden. Nu is de straat opengebroken en veel mensen rijden achteruit de straat in, of doen alsof je van de andere kant ineens wel erin mag rijden, aangezien de kant waar je er officieel in moet rijden is afgesloten...

wat is juist? achteruit er in rijden, je auto erbuiten parkeren, of net doen alsof het ineens wel mag?

als er een agent zou staan, zou die het dan door de vingers zien of niet?

wat is juist, watmag wel, wat mag niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zijn verplicht een tijdelijke oplossing te bedenken en deze met borden aan te geven. Als dit niet is gebeurd raad ik het aan de gemeente te bellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Verkeersregels blijven gewoon gelden als de weg in onderhoud is. Als de regels tijdelijk anders worden, dan moet dit met borden worden aangegeven of (indien van toepassing) met verkeerslichten. Uiteraard gaan een aanwijzing van een verkeersregelaar boven welk verkeersteken dan ook.

De gemeente had naar mijn mening in deze situatie borden moeten plaatsen.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens, +.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding