Hoe kan ik maatschappelijk stage aanklagen op mijn school?

Ik heb ruim 10 weken gesprekken gehad met maatschappelijk stage op mijn school omdat het eenmaal niet zo goed gaat qua thuis situatie. Ik ben alleen bang dat ze dingen kunnen en gaan vertellen door hun beroepsgeheim die hun hebben. Ik zou graag willen weten of ik de mensen van maatschappelijk werk/stage kan aanklagen als dit werkelijk het geval gaat worden, en hoe moet dat precies?

Buiten dat vraag ik me af, dat mijn mentor/maatschappelijk stage mijn ouders kunnen inlichten dat ik heb gerookt op school ( 2 maand gestopt).

Verdere informatie -->

Leeftijd: 17 jaar oud
School: Landstede

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat je 17 jaar bent mogen zij niks doorgeven ed aan jouw ouders of school zonder jouw toestemming. Gebeurt dit wel dan kan je ze inderdaad aanklagen.

Aanklagen is niet dé weg in dit geval. Om te beginnen kan je al deze vragen voorleggen aan degene met wie je gesprekken hebt gehad. Ik verwacht dat dan al je zorgen al zijn weggenomen, waarom zou een maatschappelijkwerker zich niet aan afspraken houden. Mocht je na dit gesprek nog niet tevreden zijn ga dan een gesprek aan met je mentor van school of de vertrouwenspersoon, die is er op iedere school. Ben je nog niet tevreden ga dan naar de organisatie waar de maarschappelijjkwerker voor werkt, daar kan je altijd een klacht indienen, daar zijn procedures voor.

Klagen over een maatschappelijk werker? Stuur een schriftelijke klacht naar het College van Toezicht van de Nederlandse Vereniging van Maatschappelijk Werkers/NVMW. Nederlandse Vereniging van Maatschappelijk Werkers T.a.v College van Toezicht Leidseweg 80 3531 BE Utrecht T 030 294 86 03 (werkdagen van 09.00 uur tot 14.15 uur)

Bronnen:
http://www.bamw.nl/clienten/klacht-indienen.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100