Hoe kan ik maatschappelijk stage aanklagen op mijn school?

Ik heb ruim 10 weken gesprekken gehad met maatschappelijk stage op mijn school omdat het eenmaal niet zo goed gaat qua thuis situatie. Ik ben alleen bang dat ze dingen kunnen en gaan vertellen door hun beroepsgeheim die hun hebben. Ik zou graag willen weten of ik de mensen van maatschappelijk werk/stage kan aanklagen als dit werkelijk het geval gaat worden, en hoe moet dat precies?

Buiten dat vraag ik me af, dat mijn mentor/maatschappelijk stage mijn ouders kunnen inlichten dat ik heb gerookt op school ( 2 maand gestopt).

Verdere informatie -->

Leeftijd: 17 jaar oud
School: Landstede

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je maatschappelijk werk bedoeld ipv stage, stage is soort werk dat je doet om ervaring op te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee zeker niet, Maatschappelijk werk houdt dat je 10 weken word begeleid door een psycholoog waar je 1x in de 2 weken op bezoek komt op school waar je kan praten over je week en wat er mis gaat en wat de oplossing is op lange termijn..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dan snap ik de vraag niet..?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het nou: maatschappelijk werk of maatschappelijke stage? Waarom ga je niet in gesprek met die mensen over hun beroepsgeheim? Je kunt dit beter voor zijn dan ze achteraf willen aanklagen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben alleen bang dat ze dingen kunnen en gaan vertellen door hun beroepsgeheim die hun hebben. Dat is heel raar gedacht, hub beroepsgeheim belet ze juist te gaan praten met je ouders.

Antwoorden (3)

Omdat je 17 jaar bent mogen zij niks doorgeven ed aan jouw ouders of school zonder jouw toestemming. Gebeurt dit wel dan kan je ze inderdaad aanklagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was niet de antwoord op mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aanklagen? Hoe moet ik dat zien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan kunnen klagen bij de rechter of misschien bij hun baas klagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ohja sorry, ik gaf geen antwoord, ik kan helaas mijn vraag niet bewerken maar je kan ze aanklagen door (of nouja, klacht indienen) bij de politie aangifte te doen voor schending van geheimhoudingsplicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt natuurlijk ook gewoon klacht indienen bij die instantie, maar ik denk zelf dat er alleen een excuus komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werkt dat zo? Je gaat naar de politie en zegt daar, ze houden zich niet aan hun beroeps geheim en dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan wordt diegene bestraft voor het schenden van dat beroepsgeheim. Een boete of schrosing oid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij gaan dit soort zaken via een tuchtcollege en niet via de politie.
Aanklagen is niet dé weg in dit geval.
Om te beginnen kan je al deze vragen voorleggen aan degene met wie je gesprekken hebt gehad. Ik verwacht dat dan al je zorgen al zijn weggenomen, waarom zou een maatschappelijkwerker zich niet aan afspraken houden.
Mocht je na dit gesprek nog niet tevreden zijn ga dan een gesprek aan met je mentor van school of de vertrouwenspersoon, die is er op iedere school.

Ben je nog niet tevreden ga dan naar de organisatie waar de maarschappelijjkwerker voor werkt, daar kan je altijd een klacht indienen, daar zijn procedures voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klagen over een maatschappelijk werker? Stuur een schriftelijke klacht
naar het College van Toezicht van de Nederlandse Vereniging van Maatschappelijk Werkers/NVMW.

Nederlandse Vereniging van Maatschappelijk Werkers
T.a.v College van Toezicht
Leidseweg 80
3531 BE Utrecht
T 030 294 86 03 (werkdagen van 09.00 uur tot 14.15 uur)