Zijn er Nederlandse bedrijven/instellingen die record registreren naast Guinness Book Of Records?

Wij zijn leerlingen van het Koning Willem 1 College die een record willen verbreken. Alleen wij kennen het officiële GOR. In dergelijke filmpjes zijn er juryleden die een record controleren of het daadwerkelijk wordt behaalt of niet. Wij verwachten dat dit geen internationale records zijn of door internationale juryleden worden afgenomen. Dus onze vraag is of er Nederlandse bedrijven zijn die dit registeren als 'Nederlands' record.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Er is geen nederlandse tegenhanger van het GOR.
Dit komt mede doordat er weinig te registreren valt.

Veelal worden gerords gemeten door de unie (bij.v KNSB, KNVB en KNAU)

Als er geen unie bestaat zou ik adviseren uit te zoeken wat het huidige record is. En dit te gebruiken. Zorg er voor dat je pers uitnodigd die willen dit meestal wel registreren. Als het geschreven staat kan men dit zien als een registratie.