hoe hoog is een boete voor witte deo op de muur?

We zagen dat er deo op de muur was gespoten bij een sporthal, niet van die witte maar je zag donkerdere vlekken op de muur. Toen dachten wij dus: dat gaan we ook doen en deden dat heel groot. Maar de deo die wij gebruikten liet van die witte strepen achter en wij hadden dus al heel groot wat op die muur gespoten.
Maar een paar dagen later was er dus gezegd dat we een boete kregen omdat ze het niet van de muur afkregen/krijgen.
Maar er is nog niet gezegd hoe hoog die boete zal worden.
Wij vragen ons dus af hoe hoog de boete word.
(we zijn nog geen volwassen, ik weet niet of het uitmaakt)
Maar ik neem aan dat het wel meevalt want het is echt wel beter van de muur af te krijgen als graffiti

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (3)

Het is geen officiële boete, maar gewoon een doorberekening van de opgelopen schade. Een schoonmaakbedrijf kan zoiets er in een uurtje af halen. Een uurtarief van 35 euro per uur en de voorrijkosten van 30 euro (schatting) zouden dan rond de 75 euro uit kunnen komen. Maar dit ligt echt aan het schoonmaakbedrijf....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even rekenen: schoonmaken euro 35.-/uur excl. BTW en als de eigenaar van de sporthal verstandig is legt hij er nog een administratieve toeslag bovenop 'voor de (administratieve) moeite, de ongemakken en om die gekke streken van jullie voor eens en altijd af te leren.
Computoon
11 jaar geleden
Strafrechtelijk gezien zal je geen boete krijgen maar een bezoek aan bureau Halt is gebruikelijk met als straf de muur schoonmaken.

Daarnaast kan de vereniging waar van je lid bent een straf opleggen en in hoeverre dit mogelijk is hangt af van het huishoudelijk reglement maar een schorsing als lid zit er in.

Daarnaast (als jullie het niet zelf moeten schoonmaken) moeten jullie de schoonmaakkosten betalen.

Wees slim ga met de medeplegers langs de beheerder van de sporthal en bied aan om het schoon te maken.