Valt het maken van een aardappelkanon onder de wapenwet ?

Toegevoegd na 10 minuten:
M.a.w. mag je er straffeloos zelf eentje maken ? En is er nog verschil of je de aardappel met brandstof of puur met luchtdruk afvuurt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K

Het beste antwoord

Wet wapens en munitie;

artikel 1

3°. vuurwapen: een voorwerp bestemd of geschikt om projectielen of stoffen door een loop af te schieten, waarvan de werking berust op het teweegbrengen van een scheikundige ontploffing of een andere scheikundige reactie;

Je mag er dus één maken als de voortstuwing enkel gebeurt door luchtdruk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe zit dat met categorie IV lid 4 uit je link?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, verkeerd gelezen. Lid 7?