als je een postzegel op de verkeerde plaats plakt, komt de envelop oid dan gewoon aan?

ik vroeg me af als je hem op een heel andere plaats plakt dn waar hij hoort, komt de envolop of waar de postzegel dan ook op zit, dan gewoon aan?

Toegevoegd na 48 seconden:
met adres en afzender uiteraard, maar met de postzegel op de verkeerde plek

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
16.5K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat ie wat langer onderweg is.
Dat komt doordat de machine geen zegel kan lezen als die aan de andere kant zit.
Dan komt de brief in een aparte bak,die later weer door mensenhanden uitgezocht wordt.
Dus door de extra handeling duurt het wat langer.
Vandaar dat het gebruikelijk is dat de postezegel altijd rechts zit.(i.v.m. de machine)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Briefpost (uit de brievenbus, dus niet van bedrijven) wordt handmatig gesorteerd. De betreffende persoon legt een brief alleen aan de kant wanneer er helemaal geen postzegel op zit. Zit die er wel op, wordt de brief automatisch afgestempeld, tenzij dat het apparaat geen postzegel herkent. Die uitvallers worden dan handmatig afgestempeld.

Postbodes op de straat doen dat trouwens ook, als de postzegel niet is afgestempeld gaat er gewoon met de pen een streep doorheen. Kleine kans dus dat je een brief krijgt die nog 'geldige' postzegels erop heeft zitten. Alleen met kerst zijn er vaak veel problemen met het afstempelen en komt het vaker voor dat het niet of niet goed gebeurt en je dus wel gewoon een ongestempelde postzegel krijgt.

Tip: Zet jouw naam en adres ook achterop de envelop, als het toch mis gaat, kan het retour gezonden worden naar jouw adres.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja die komt gewoon aan. Het duurt meestal wel wat langer. Zelfs al heb je geen goede postzegel, bijvoorbeeld je stuurt iets naar het buitenland en hebt een postzegel alleen voor in nederland erop geplakt, kom deze toch aan maar met een berichtje dat er een verkeerde postzegel is opgeplakt.
heb zelf ooit dat meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: dat berichtje gaat dus naar de afzender (als de post naar het buitenland gaat) met verzoek de porto en de boete te betalen. Binnen Nederland krijgt de geadresseerde zo'n boetekaart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ow nou heel anders meegemaakt dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft weinig zin om een boetekaart naar het buitenland mee te sturen toch? Hoe moet die buitenlander dat lezen en betalen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als je een brief naar het buitenland stuurt met een postzegel voor alleen nederland, dan komt deze gewoon aan?
En niemand krijgt een boete als je geen afzender er op zet?
Of wordt deze dan vernietigd?