Ik moet straks naar de rechtbank Wat moet er allemaal mee? Zie uitleg

Mijn dochter (19) wordt straks onder beschermingsbewind gezet
Paspoort lig voor de hand
Maar moet er misschien nog meer mee?
Ben nog nooit in een rechtbank geweest
Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Straks... Pffft!

Antwoorden (1)

Paspoort is een goed begin - van jou en je dochter.
Neem verder alle papieren mee die je in de afgelopen tijd van officiële instanties hebt gekregen over deze zaak, plus al jouw schriftelijke reacties en antwoorden. Print alles wat je via internet hebt gestuurd en ontvangen uit. Leg alles zoveel mogelijk op tijdsvolgorde, dan kun je straks makkelijk dingen opzoeken, als dat nodig mocht zijn. Dan heb je je dossier compleet.
Is er iemand, een advocaat of een adviseur bijvoorbeeld, die met je meegaat? Bel die persoon op om te vragen of er nog meer mee moet.
Neem pen en papier mee, dan kun je tijdens de zitting aantekeningen maken van belangrijke dingen. Vraag bij de ontvangstbalie van de rechtbank of je een verslag krijgt van de zitting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal idd alle papperassen meenemen!
De bewindvooerder gaat ook mee
Er zijn geen schulden
Dus dat scheelt natuurlijk
En pen en papier ook
Dan je wel xx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!