Kan je 'n nederlandse id kaart aanvragen als je de duitse nationaliteit hebt,al 10 jaar in Nl woont en werkt en je duitse paspoort is verlopen?

En behoud je dan de duitse nationaliteit? En mag je dan alsnog 'n duits paspoort aanvragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
5.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kan je in vredesnaam 10 jaar in nederland wonen zonder de nederlandse nationaliteit te hebben? (Behalve als je hier illegaal bent.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is doodnormaal voor iemand die uit een land komt dat deel uitmaakt van de EU. Daar is niets illegaals aan.

Het beste antwoord

nee dat kan niet je bent duitser en je zult eerst aan moeten geven een nederlander te willen worden.
ronron1212
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

"Als u de Nederlandse nationaliteit heeft, kunt u een paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven." Op dit moment heb je dat niet dus kun je geen Nederlandse id kaart aanvragen. Als je wel de Nederlandse nationaliteit hebt moet je afstand doen mat je Duitse nationaliteit.

Hoe je die krijgt kun je vinden in de bronnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou me (als ik jou was) maar eerst inschrijven bij de immigratiedienst hier in Nederland en de naturalisatiedienst. Hier kan je tevens horen of jij in aanmerking komt voor de Nederlandse of toch de Duitse Nationaliteit.

http://www.judex.nl/rechtsgebied/vreemdelingenrecht_%26_asiel/vreemdeling-en-nederlanderschap/artikelen/933/wat-is-vreemdelingenrecht-en-wanneer-is-iemand-een-vreemdeling_.htm