Kom ik en de huurbaas in de problemen door huisgenoot die nieuwe producten doorverkoopt in het buitenland?

dus mijn huisgenoot en ik wonen samen in een huur pand (van ouders) Mijn huisgenoot verkoopt luxe goederen die in nederland zijn gekocht door in het buitenland. Is dit legaal en kom ik en de huurbaas in de problemen als dat mens betrapt wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Of het legaal is zou ze zelf moeten weten. Ze zal waarschijnlijk wel een inschrijving bij de KVk moeten hebben en belasting moeten afdragen.
In principe is de huisbaas niet aansprakelijk voor bedrijfsnmatige activiteiten die een huurder in zijn pand uitvoert, al zal er een uitzondering zijn als hij weet dat er onwettige dingen gebeuren.