mag ik eisen welke instantie (naam en toenaam) mijn advertentie in een blad (gesponsor)hebben ontvangen?

voor mijn bedrijfje ben ik benaderd door SCC met de vraag of ik een boekje wilde sponsoren voor kinder afdelingen van ziekenhuizen .Heb toen gevraagd om welke ziekhuizen het ging en dat wilde SCC niet.Zijn ze dit verplicht?

Toegevoegd na 13 minuten:
moet toch kunnen controleren of de zieken
huizen het blad hebben ontvangen met mijn advertentie er in en ook hoeveel exemplaren er verspreid zijn.?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Antwoorden (3)

Lijkt me alleszins legitiem om te weten wat je sponsord! Maar verplicht lijkt me niet. Vreemd ook dat men niet wil zeggen welke zkh het betreft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad.. wel heel geheimzinnig.. als hun niet kunnen aantonen waar het geld naartoe gaat zal ik er geen geld instoppen (dus niet sponseren als het zo moet)
Van rechtswege zijn zij dit niet verplicht, maar jij kan dit wel als voorwaarde van jullie overeenkomst stellen.

Als ik jou was zou ik ook willen weten naar welke ziekenhuizen de boekjes heen zouden gaan, zodat je kan controleren of ze daadwerkelijk aankomen. Daarnaast zou ik een proefboekje bij hen aanvragen. Al met al klinkt het om te beginnen niet erg betrouwbaar en aan jouw verhaal te lezen twijfel jij of je het moet doen. Bij twijfel - NIET doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk mag je dat eisen! En dat zou ik ook zeker als voorwaarde stellen bij sponsoring van een blad.

In het geval wat jij noemt is de kans groot dat je wordt opgelicht omdat er helemaal geen blad bestaat. De website van SCC ziet er bijzonder onbetrouwbaar uit. Ik durf te wedden dat die website over een paar maanden niet meer bestaat. Er staat geen enkel adres op de site en het blad wordt nergens getoond. Ook de taalfouten op de site zijn opvallend.

Als je gaat googlen kom je dit soort waarschuwingen tegen: "Ik ben benaderd om mijn advertentie te controleren door het bedrijf SCC uit Steenwijk. Ik dacht gelijk al dat dit niet klopte daar ik enkel zaken doe met MMS uit Paterswolde. Dat men durft om over de rug van zieke kinderen geld uit de zak te kloppen van hard werkende ondernemers. Pas dus op voor SCC." (zie bron).

Mijn advies: begin er niet aan, want je wordt opgelicht!
Pieter2011