Ik wil me inschrijven bij de gemeente Rotterdam, aan welke eisen moet ik dan voldoen?

Moet ik een huurbewijs hebben ofzo, het gaat een een gehuurde kamer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K

Het beste antwoord

Iedere gemeente in Nederland is verplicht personen in te schrijven op het adres dat als woonadres wordt opgegeven. Dat is een gemeente verplicht volgens de wet GBA. Het is wel handig eerst bij je gemeente na te gaan of er op het adres dat je aangeeft gewoond mag worden. Je kunt je namelijk laten inschrijven in een recreatiewoning of in een bedrijfsgebouw, maar dat is in strijd met het bestemmingsplan. Maar voor de wet GBA maakt dat niet uit. Je hebt dus ook geen huurcontract nodig om je ergens in te schrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En moet ik dan gewoon een bezoekje brengen aan het gemeentehuis?

Andere antwoorden (1)

een huurovereenkomst en een kopie van paspoort van hoofdhuurder/eigenaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry Steunpuntje, maar je zit ernaast. Voor de gemeente is dat niet nodig. Een gemeente is verplicht personen in te schrijven op het adres dat wordt opgegeven (zie wet GBA)