Wat is er bekend ten aanzien van het overgangsbeleid voor het kopen van alcohol door personen die momenteel 16 zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Daar is op dit moment helemaal NIETS over bekend. Geen ingangsdatum en al helemaal niets over een overgangsbeleid voor de jongeren die het eerst wel mochten en door eventuele nieuwe regels niet meer.

Alle regeringsakkoordafspraken moeten eerst door de tweede kamer en dan nog door de eerste kamer (geen meerderheid voor PVDA en VVD) dus er is nog geen enkel regeerakkoord definitief en volledig uitgewerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De verhoging van de alcoholleeftijd gaat gelden voor mensen die NA 1996 geboren zijn. Zo vallen mensen die nu al 16 zijn dus buiten schot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zal natuurlijk geen sprake zijn van een overgangsbeleid.
Volgens het eerste antwoord zou het verbod gaan gelden voor mensen die geboren zijn na 1996.
Waar hij/zij dit vandaan haalt is mij een raadsel want er is nog niet eens bekend hoe het precies in elkaar steekt.
Maar een groep van 16/17 jarigen uitsluiten van het verbod zou natuurlijk de grootst mogelijke onzin zijn en bovendien niet controleer- of handhaafbaar.
Ga er van uit dat het verbod direct ingaat voor 16/17 jarigen.
Er bestaat natuurlijk niet zoiets als een recht op "vrijstelling".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net zo'n schot in het duister als het eerste antwoord, we weten zelfs nog niet of de bedoelde wetgeving er komt, ze moet nog geschreven worden, ze moet nog door de tweede kamer met de mogelijke aanpassingen, dan bekijkt de eerste kamer het nog een keer en als alles dan meezit is het over twee jaar wetgeving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, ik vind het uitsluiten van jonge kinderen van alcohol wiens hersenen zich nog moeten ontplooien niet zo'n vreemd idee. Dat er een wet voor moet komen is belachelijk! De schuld wat betreft de 'verantwoordelijkheid' ligt bij de ouders. Waar zijn die mee bezig tegenwoordig? Niet met opvoeden geloof ik......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@theodon: Lees mijn antwoord eens goed svp.
Had je goed gelezen had je,je deze reactie kunnen besparen.
En Jossy ik ben het volkomen met je eens maar helaas zijn de meeste ouders tegenwoordig blijkbaar niet meer in staat hun kinderen op te voeden.