hoe zit dat als je een wajong uitkering aanvraagt?

Ik heb een aantal maanden geleden me aangemeld voor een wajong uitkering, Moet ik daarbij nou wel of niet naar een baantje zoeken? Ik ben lichamelijk wel gezond, maar slik wel antidepressiva, en ik heb een jaar op een kliniek gezeten, omdat het niet goed met me ging, ik moet over een aantal dagen voor een gesprek, maar zou ik zoals het ernu voor staat ik het kunnen krijgen, ik ben 18 jaar, hoeveel zou ik ongeveer kunnen krijgen? en ben ik wel ziek genoeg, ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Het ligt aan je aandoening(en) en de vooruitzichten. In principe kan een depressie genezen dus ik vermoed (maar ik ben geen kenner) dat je Wajong-aanvraag wordt afgewezen.
Maar in dat gesprek kun je daar alles over vragen (bereid je voor, noteer de vragen die je zelf hebt en stel die, en noteer de antwoorden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er niet om of je ziek genoeg bent maar om wat je met die ziekte in theorie als werknemer kunt verdienen. De mening van de behandelend arts(en) is ook vanbelang.
Ga nooit alleen naar de keuringen, neem een (ervarings)deskundige mee.
Er zijn organisaties die in begeleiding kunnen voorzien. Zelf heb ik de ervaring dat een goede vriend of familielid en een begeleider goed werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het nieuwe kabinet moet bezuinigen.
dus alle twijfelgevallen,vallen buiten de boot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Kellypriester,

Ik begrijp dat je graag wilt weten wat je van UWV kunt verwachten tijdens het gesprek met de arts en/of arbeidsdeskundige en hoe de beoordeling Wajong in zijn werk gaat.

Wellicht dat deze brochure je helpt als voorbereiding op dit gesprek: http://tinyurl.com/2vwybsk

Daarnaast wil je graag weten wat de hoogte van de Wajong uitkering is.
De Wajong-uitkering is een aanvulling op het loon dat je verdient met werken. UWV vult met je uitkering je inkomen aan, zodat je inkomen in totaal minimaal 75% van het minimumloon bedraagt.

Actuele informatie over de hoogte van de Wajong uitkering vind je op deze pagina: http://tinyurl.com/35xact2

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare