ik sta bij mij ex ingeschreven in huis bij gemeente en nu mag ik er niet meer in,ik heb toch ook rechten?woon er 7 jaar en wil niet op straat slapen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Is er sprake van een samenlevingscontract, medehuurderschap, mede eigendom of zijn er afspraken gemaakt dan heb je inderdaad rechten. Wellicht zelfs wanneer je maandelijks samen de huur hebt betaald. In andere gevallen helaas niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb altijd alle rekeningen betaald,we hebben ook kinderen samen,wil er blijven wonen tot een van ons twee een huis heeft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer jij de gehele huur hebt betaald iedere maand en je kunt dat aantonen, dan heb je kans een vordering op je ex te hebben uit hoofde van bijvoorbeeld onrechtmatige verrijking of onverschuldigde betaling of gewoon uit overeenkomst omdat jullie afspraken hebben gemaakt (mondeling en/of schriftelijk).
Bovendien lijkt het me dat je nog eigendommen in het huis hebt staan.
Ook hebben jullie samen kinderen waarvan het mij lijkt dat ook jij de zeggenschap hebt.
Kortom, je kunt een soort van wisselgeld hebben om met je ex te ruilen tegen toegang. Dit is wel het uiterste middel lijkt mij en ik zou proberen om er samen uit te komen. Is er geen onafhankelijke derde die jullie kan helpen met bemiddelen? Zeker als er kinderen in het spel zijn zou ik de zaak niet op de spits drijven en proberen er onderling in goed overleg uit te komen.
Mag ik vragen naar de reden waarom ze je de toegang weigert?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar wonen de kinderen nu en bij wie?