kan ik de leaseovereenkomst verwarmingsketel na tekening annuleren?

kan ik na tekenen leaseovereenkomst verwarmingsketel annuleren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Afhankelijk van de manier van overeenkomst.
Als je de overeenkomst hebt gesloten middels een huis aan huis verkoper kun je er middels de colportagewet van af zien. Wel lijkt me dit erg onwaarschijnlijk bij een verwarmingsketel.

Desalniettemin bestaat er voor veel artikelen wel een bedenktermijn. Anders bestaat er in de meeste gevallen wel een afkoop optie binnen een bepaalde termijn. Dit is geheel afhankelijk van het ondertekende contract.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ligt er helemaal aan hoe de deal tot stand is gekomen. Is het door colportage dan heb je na dagtekening overeenkomst nog 8 wettelijke dagen van bedenktijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt altijd wettelijk 7 of 8 dagen bedenktijd. Lees je contract goed door wat er over beeindiging van de overeenkomst staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je daar nu bij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stukje algemene ontwikkeling? Wettelijk gezien heb je na aankoop/contract sluiten 7 dagen bedenktijd. Er zijn uitzonderingen dus let daar goed op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wettelijk gezien heb je bij de koop van onroerend goed of bij koop of afstand, om enkele uitzonderingen op de hoofdregel aan te duiden, bedenktijd. De hoofdregel is echter dat geen bedenktijd bestaat, tenzij anders overeengekomen. Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding en wil en verklaring en eenieder is vrij overeen te komen wat die wil tenzijn in strijd met de wet of goede zeden. Dat stukje algemene ontwikkeling heeft nog wat ontwikkeling nodig zo te zien ;)
In beginsel kan dit niet, tenzij anders overeengekomen of de koop op afstand is gesloten. In die gevallen heb je respectievelijk de overeengekomen bedenktijd of 7 dagen (art. 7:46d BW). Indien de overeenkomst onherroepelijk is bestaan nog wel mogelijkheden om van de overeenkomst af te zien door een geschil te zoeken. Is de verwarmingsketel wel conform de overeenkomst, is de levering conform de overeenkomst, is de voorlichting volledig geweest etc? Ook wanneer het eenk oop op afstand was, maar neit als zodanig door de leverancier is voorgelicht kun je waarschijnlijk van de overeenkomst af. In elk ander geval zit je er toch echt aan vast...