Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden aangiften over oplichting serieus genomen ?

Ik heb samen met een vriend op het zelfde moment aangiften gedaan naar iemand die mij opgelicht heeft via marktplaats.
Het gaat over 100 euro.

Worden deze aangiften ook serieus genomen ?

We hebben dus op hetzelfde moment aangiften gedaan, er is dus twee keer aangifte gedaan naar deze man/vrouw zijn/haar rekeningnummer gezien we alleen het rekeningnummer van deze man/vrouw weten, het IP adres is waarschijnlijk toch niet relevant gezien hij/zij waarschijnlijk gebruik heeft gemaakt van een proxy server.

Ik durf niet te zeggen of ik dit in de juiste categorie heb geplaatst...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
854

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Elke aangifte wordt serieus genomen.
Wel wordt bij elke aangifte een afweging gemaakt van de schade, de pakkans, de tijd die geinvesteerd moet worden, de kans op herhaling en de kans op succesvolle vervolging.

Als de politie / recherche maanden werk moeten investeren met een kans op succes of kans op effectieve strafvervolging bij zo'n relatief klein vergrijp zal jouw aanklacht helaas geen hoge prioriteit krijgen.

Als je de dader met naam en toenaam en de nodige bewijzen kunt aandragen zal het makkelijker gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker relevant! Misschien dat politie er nu niks mee kan, maar als er meerdere volgen en ze kunnen hem/haar op een of andere manier betrappen, wordt hij/zij ook meteen gepakt voor oa jou aangifte en misschien van nog andere mensen.

Altijd aangifte doen dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding