Maken de Habitatrichtlijn, de Vogelrichtlijn en het CITES-verdrag onderdeel uit van de Flora- en faunawet?

De maken

Maken de Habitatrichtlijn, de Vogelrichtlijn en het CITES-verdrag onderdeel uit van de Flora- en faunawet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

De flora- en faunawet is gebaseerd op het C.I.T.E.S., beide richtlijnen zijn Europese verordeningen die ook gebaseerd zijn op het C.I.T.E.S. en als zodanig ook verweven in de Flora- en faunawet.

Met andere woorden:

De Flora- en faunawet is gebaseerd op het C.I.T.E.S. en de beide richtlijnen, ze maken daardoor geen onderdeel uit van de Flora- en faunawet maar juist het omgekeerde.