Wanneer is de buitenplaats gemeenschappelijk en wanneer heb je als huurder je eigen plekje voor je woonst om te zitten of auto of brommer te zetten ?

We wonen met 4 huurders in 1 gebouw. Links van het gebouw delen de 2 benedenburen de deur en hal. De 2 bovenburen delen rechts de deur en hal en hebben terras waar ze beiden op kunnen. Ieder heeft zijn vaste plaats voor auto of brommer. De electriciteitskasten staan in de benedenhal en bovenburen hebben een sleutel om aan hun electriciteitskast te kunnen. De brievenbussen staan voor ieders woonst, niet vlak naast elkaar. 3 jaar geleden kwam ik als benedenbuur en stonden de vuilbakken vd bovenburen bij hun ingang en die vd benedenburen ad zijkant waar ik woon. Omdat ik graag buiten werk nam ik 't onderhoud vd volledige buiten voor mijn rekening. Voor 't uitzicht van het hele gebouw en met toestemming vd bovenburen en huisbaas kwamen hun vuilbakken ad zijkant bij mij staan en plantte de huisbaas er een haag voor. Al die tijd mocht ik gebruik maken vd buitenkraan die van één vd bovenburen is. De verstandhouding was goed tot er een nieuwe bovenbuur kwam (niet die van de kraan) en het werd: boven- en onderburen. Ik onderhield de volledige buiten nog. Bijna 3 maanden geleden moest de huisbaas de kraan afdraaien vd buurman, waarop ik zei: dan gaan de vuilbakken ook terug naar hun kant zoals ze vroeger stonden toen ik hier kwam wonen, en doen ze het onderhoud ook zelf. Ok, ieder aan zijn kant, zei huisbaas. De vuilbakken werden verhuisd. Vandaag zette de buurman vd kraan onverwacht zijn vuilbak weer aan mijn kant en is er ruzie over wie waar parkeerplaats heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is echt een kwestie voor de huisbaas.

Antwoorden (1)

Tja,
dit is toch echt een kwestie voor de huisbaas.
Ondanks jouw uitgebreide omschrijving is de situatie toch niet helemaal duidelijk.
Maar er zijn afspraken gemaakt.
Ik denk dat je de huisbaas moet vragen om die afspraken op papier te zetten, zodat alle vier de huurders dat kunnen ondertekenen.