Hallo moet en woningbouw niet vermelden wie er loopt te klagen over je muziek en honden bij dreiginguitzetting en het zijn btw de honden van de buren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Neen, de woningbouw hoeft niet te kennen te geven wie de klagers zijn.

Je kunt via het inzage recht een verzoek bij de woningbouw indienen om jou dossier te mogen zien, mogelijk dat er de naam van de klagers instaan.

Overigens dient de woningbouw als eerste een bemiddelende rol te spelen alvorens ze tot een proces tot uitzetting kan overgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht het tot een uitzetting komen, dan is dat de beslissing van een rechter. In het dossier wat de woningbouw bij de rechtbank aanlevert staan ook de namen van klagers. Echter voordat het zover is, ben je wel jaren verder. Veel woonbedrijven hebben ook een convenant met gemeente en politie voor uitwisseling van gegevens.
Een uitzettings proces word ook pas na langdurige klachten in werking gezet. Zorg dat je kan aantonen dat het jou honden niet zijn en zet voor de zekerheid je muziek een tikkeltje zachter. Een goede buur is beter als een verre vriend zoals ze zeggen.