Mag de gemeente om 2:00 de hekken van een weg afsluiting weghalen en daar iedereen mee wakker maken?

Ze zijn bezig met de weg geweest. Nu is het klaar en halen ze de wegomleidings en wegafzettingen weg. Ze gooien de metalen hekken en borden gewoon erop alsof het dag is. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat mogen ze, ze doen (deden het) en ze kwamen er mee weg XD
maarja, wat hadden ze dan moeten doen? Wachten tot morgenvroeg zodat de vroege vogel / ochtendspits er mee geconfronteerd wordt en dan de borden weghalen? Zodat er nog meer overlast is? Dit was dan een wellicht ongelukkig toeval dat ze midden in de nacht de weg klaar hebben, maar het is toch logisch dat ze daarna direct het gereedschap, materiaal meenemen zodat dat niet achterblijft? Niet zoals hier het geval: Ding dong. (iemand van gemeentewerken). Goedemiddag meneer, zouden we deze kapotte lantaarnpaal zolang bij U achter het huis mogen leggen dat die dan morgenvroeg wordt opgehaald? Een week later kon ik het gemeentehuis opbellen wanneer ze die kapotte straatlantaarn kwamen ophalen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of het mag weet ik niet. Waarschijnlijk zal er wel een wet voor bestaan, maar dan nog lijkt mij het een eerste vereiste dat ze dit wel zo zachtjes mogelijk doen. Ik denk dat je er weinig tegen kunt doen, dat is nu eenmaal de macht van de gemeente.
Zelf werk ik altijd 's nachts en moet overdag slapen. Kun je je voorstellen wat een herrie ik iedere dag te horen krijg? Het zal wel een beetje geven en nemen zijn, helaas... :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is trouwens niet de gemeente zelf die de hekken weghaalt, maar de aannemer die dat in opdracht van de gemeente doet. Die aannemer heeft afspraken met de gemeente over 'werkbare uren'. Het kan dus zijn dat de aannemer zijn afspraken met de gemeente niet nakomt. Dat zou je bij de gemeente na moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ze de hekken en borden 's nachts weg (mogen) halen lijkt me niet zo gek, dan heeft het verkeer er de minste last van. Maar dat ze dat dan niet wat rustiger doen omdat om 2 uur 's nachts de meeste mensen dan slapen... Zelf zou ik dat toch even aankaarten bij de gemeente.

Het beste antwoord

Dat zul je per gemeente moeten bekijken / uitzoeken. Als de werkzaamheden 's nachts zijn gepland, om overdag verkeershinder te voorkomen, zit het er dik in dat ze een ontheffing hebben voor het produceren van overlast op dat tijdstip, zeer als het om een eenmalig gebeuren gaat. (Wat natuurlijk vrij eenvoudig is als het gemeentewerkzaamheden betreft). En dan is het jammer van die ene nacht, maar soms gaat het belang van het snel afronden van werkzaamheden nu eenmaal voor.

Toegevoegd na 41 seconden:
(Vergelijk het maar met het intense lawaai van een incidenteel popconcert in de omgeving ; ook daar worden doorgaans vrij probleemloos ontheffingen voor verleend.).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze mogen het wel wat mij betreft, maar horen de overlast wel te beperken tot een minimum. Als de werkers geen rekening houden met het tijdstip is dat niet netjes.
Als het een eenmalige actie was: niet te veel drukte over maken. Komt het regelmatig voor: meldt het bij de gemeente (je kan ook de politie bellen in voorkomende gevallen zodat die de mannen erop kunnen aanspreken).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet netjes, het mag wel, je kan de politie bellen als je denkt dat de decibellen boven de 90 licht. Het is een fabeltje dat je tussen 22:00-7:00 geen herrie mag maken