Mag je zomaar een bord plaatsen met een wegsleepregeling teken erop bij je prive parkeerplaats?

Het gaat hier om een prive terrein met recht van overpad.
We hebben een aantal prive parkeerplaatsen en een paar voor bezoekers maar dat loopt helemaal los wat hier aan te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
8.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begrijp mogelijk niet volledig je vraag. Eerste wat er vastgesteld moet worden is of het terrein waarop je recht van overpad op hebt valt onder openbare weg of is het een afgesloten terrein. Is het terrein te zien als openbare weg dient men een verzoek bij de gemeente in te dienen om het bord te mogen plaatsen. Is het een afgesloten terrein mag men het bord plaatsen.

Antwoorden (3)

Ja, dat mag. Je mag op je eigen terrein verkeersborden plaatsen zolang ze zichtbaar zijn vanaf de openbare weg, maar geen verwarring geven met het geldende verkeersreglement. Daar is hier geen sprake van.

Je hoeft trouwens niks zelf te maken, je kunt gewoon dergelijke bordjes kopen. Dat maakt in de regel meer indruk.

Toegevoegd na 42 seconden:
Sorry, mijn fout, eerste alinea : NIET zichtbaar zijn vanaf de openbare weg. Dwars daarop of achterop het parkeerterrein dus.

Toegevoegd na 3 minuten:
Pa er overigens wel mee op ; het betekent namelijk niet automatisch dat je de kosten voor eventueel weg laten slepen (als je dat daarwerkelijk laat doen) op de foutparkeerder kunt achterhalen ! Je moet het vermoedelijk vooral hebben van de dreigende werking.

Maar behoudens de ergste hufters, hou je met een dergelijk signaal de meeste mensen wel van je terrein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is geen officieel verkeersbord. Die mag je overal ophangen op je eigen terrein. Er is geen wet die dat verbiedt. Dat wil niet zeggen dat je dan auto's mag (laten) wegslepen, maar dat snapte je al.
escape
11 jaar geleden
Eerste wat er vastgesteld moet worden is of het terrein waarop je recht van overpad op hebt valt onder openbare weg of is het een afgesloten terrein.

Is het terrein te zien als openbare weg dient men een verzoek bij de gemeente in te dienen om het bord te mogen plaatsen.

Is het een afgesloten terrein mag men het bord plaatsen.