De officier heeft voor 9 maanden mijn rijbewijs ingevorderd.Kan de advocaat daar wel wat vanaf snoepen?En hoe snel krijg je hem terug?

Ik was aangehouden met 880 ugl

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En terecht!
rebecca
14 jaar geleden
jep van mij mag je hem 9 maanden kwijt zijn . eigen schuld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me aan bij jinx en rebecca. Het is 4 keer de toegestane hoeveelheid.
Autorijden met alcohol op is onverantwoord, je riskeert andermans leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat vroeg ik niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doet in mijn optiek als je achter het stuur stapt met die hoeveelheid alcohol in je bloed een poging tot doodslag of op zijn minst mishandeling. Ik vind dat je een veel te lichte straf hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het aan mij lag, kwam je nooit meer op de weg! Zeker nog nooit een vriend of familielid kwijtgeraakt door een dodelijk ongeval waarbij drank in het spel was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met zoveel alcohol achter het stuur van een potentiële moordmachine kruipen, is zo onverantwoord (om niet te zeggen misdadig) dat je wat mij betreft minstens een permanente rijontzegging had mogen krijgen. Ik ga je dus ook zéker niet aan tips helpen om zelfs maar onder een deel van je toch al te lage straf uit te komen.
AWM
14 jaar geleden
Wind je niet zo zo op mensen, deze vraag is niet serieus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door mensen zoals jij is mijn broer (12 jaar) dood gereden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar 9 maanden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vragen juridisch gerelateerd kan je het best zo nauwkeurig uitleggen, want met dit soort vragen kan een gemiddeld jurist helemaal niets. mensen die wel antwoord geven zijn waarschijnlijk geen (getrainde) juristen, meer feiten zijn van belang om een sluitend antwoord te geven.

Antwoorden (7)

Ik weet niet of een advocaat daar wat van af kan snoepen. Ik zou in eerste instantie oprechte berouw gaan tonen en ook echt aan je gedrag gaan werken, want volgens mij ben je je rijbewijs niet zomaar voor 9 maanden kwijt als je één keer met teveel drank op betrapt wordt, dat klinkt meer als herhaald gedrag.

Mijn bron is de ex-vriend van mijn zusje die ook een notoir drankrijder was. Zijn record rijbewijs kwijt was een half jaar en dat gebeurde ook pas na meerdere malen.

Eén vraagje nog: Hoe zou jij je voelen als jij met je zatte hersens iemand doodrijdt? Zou jij je niet je hele leven rot blijven voelen met de wetenschap dat het misschien voorkomen had kunnen worden als je niet dronken achter het stuur zou hebben gezeten?
Ik hoop dat deze negen maanden durende rijontzetting bij jou tot ontnuchtering leidt. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt met vier maal de toegestane hoeveelheid alcohol gereden. En dat niet alleen. Je bent nog steeds niet nuchter. Want de officier vordert het rijbewijs in, maar niet voor negen maanden. Hoe lang en of je rijbewijs ingevorderd wordt gaat de rechter bepalen.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik weet bijna zeker dat deze vraag niet serieus is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar baseer je dat op Antwoordman?
AWM
14 jaar geleden
Omdat ik deze vraag ZO veel ben tegengekomen op forums.
De achterliggende bedoeling is dan, dat iedereen gaat vertellen hoe een grote sukkel de vraagsteller is, en niet op de vraag zelf ingaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit maakt nieuwsgierig. Noem eens een forum waar je deze vraag bent tegengekomen.
AWM
14 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk geen forum, maar de usenetgroep nl.auto.
Daar is dat zowat aan de orde van de dag.
Waarschijnlijk kan een advocaat daar weinig van afsnoepen. Je hebt je gedragen als een onvolwassen bestuurder en daar past deze straf bij. Je zou even kunnen informeren of deze straf normaal is bij jouw misdrijf. Als anderen met dezelfde hoeveelheid worden gepakt en minder lang hun rijbewijs missen dan heb je een kans op een zaak. Maar dan moet je ook de beargumentatie van de rechter meerekenen om te kijken of jouw straf idd buiten proportie is.
Hoe krijg je het snelst je rijbewijs terug; Niet, je hebt willens en wetens het risico genomen en dit is je straf. Ik denk zelf dat negen maanden erg weinig is, aangezien je niet een klein beetje te veel hebt gedronken maar gewoon een veelvoud van het maximum. Je zou nog als argument kunnen aanvoeren dat je je rijbewijs echt nodig heb, bijvoorbeeld voor je werk. Maar gezien het feit dat je met deze hoeveelheid alcohol op de weg bent gegaan, wordt zo'n argument van tafel geveegd. Immers, blijkbaar is het toch niet zo belangrijk voor je, anders had je wel anders gedaan.
Ik mag aannemen dat je zelf begrijpt dat dit een serieuze zaak is. De rechter legt je niet voor niets deze straf op. Beschouw het als een laatste waarschuwing en ga desnoods hulp zoeken zodat je de verleiding kan weerstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je 9 maanden, en geen dag korter, kunt fluiten naar je rijbewijs! En terecht! Ik ga niet zeggen hoe slecht je wel niet was, want daar heb je geen reet meer aan, maar hoop wel dat je ervan leert!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag wordt effectief beantwoord, incl te volgen procedures etc. op www.flitsservice.nl , afdeling juridisch.
Lees daar eens rond. Staan de mogelijkheden beschreven.
Verwacht echter geen medelijden van schrijvers daar. Die is er niet voor mensen met teveel op. Juridische hulp wordt wel gegeve als je daar aanvullende vragen stelt.
Gebruik daar een niet herleidbare nickname want ook justitie is geïnteresseerd in wat daar geschreven wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Advocaten snoepen niet en jij drinkt teveel dus hopelijk krijg je het rijbewijs helemaal niet terug. Het terugkrijgen zou verboden moeten worden nadat ze zoiets in je bloed vinden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou vraag lees zijn mijn enige gedachten. Je verdient het niet om je rijbewijs terug te krijgen omdat je totaal niet inziet dat je zo fout bent als de pest. Accepteer de ontzegging en gedraag je als een man. Gr, jos