Ongeveer 24 of 25 jaar geleden iets uitgehaald, en als ik het goed heb een geldboete gekregen van 600 gulden. Wanneer vervalt dit strafblad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Dat hangt o.a. af van wat je precies het uitgehaald en van hoe oud je toen was.

Grote kans dat je helemaal geen strafblad (meer) hebt.
Je kan je strafblad opvragen. (zie bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe lang uw gegevens bewaard blijven, is in eerste instantie afhankelijk van het feit of u
een overtreding of een misdrijf hebt begaan. Daarnaast spelen de soort en de duur van de
straf en de hoogte van de boete een rol.
Bewaartermijn overtredingen
Gegevens over overtredingen blijven meestal vijf jaar geregistreerd. De termijn bedraagt
tien jaar als u bent veroordeeld voor een vrijheidsstraf of een taakstraf. De termijn is ook
tien jaar als een rechtspersoon is veroordeeld tot een geldboete van de derde of een
hogere categorie.
Bewaartermijn misdrijven
Gegevens over misdrijven blijven dertig jaar geregistreerd. Deze termijn wordt verlengd
met de duur van de onvoorwaardelijke vrijheidsstraf, als deze meer dan drie jaar duurt,
van de terbeschikkingstelling of van de plaatsing in een inrichting voor jeugdigen. Als u
een misdrijf heeft begaan waar een gevangenisstraf van acht jaar of meer op staat, wordt
de termijn verlengd met tien jaar. Wanneer u een misdrijf tegen de zeden heeft begaan,
worden uw gegevens pas verwijderd wanneer u bent overleden. In alle gevallen worden
uw geregistreerde gegevens verwijderd als u tachtig jaar bent.

Toegevoegd na 5 minuten:
www.rietbergadvocaten.nl/joomla/index.php?option...