Wat kan je doen als je iets heb besteld en betaald op Marktplaats maar je ontvangt niets?

Als je iets heb besteld en geld overgemaakt maar de verkoper beweert geen geld ontvangen te hebben. Moet je dan bijv. al aangifte doen of is er een manier om je geld terug te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hopelijk leer je hier van dat ophalen altijd de beste oplossing is. Zo kun je bekijken wat je koopt en wordt het goed afhandelt. Er zijn genoeg mensen die iphones verkopen en bakstenen opsturen of zelfs helemaal niets. Als mensen zeggen dat ze op een van de Nederlandse eilanden wonen weet je dat je fout zit, een Engelse beschrijving is ook iets dat je weet dat je fout zit.

Antwoorden (2)

Jij kunt bewijzen dat je het geld hebt overgemaakt door een printscreen te maken van je bankafschrift. Misschien is het toch naar een verkeerd nummer gegaan.

Als de verkoper dan nog steeds volhoudt dat die geen geld heeft ontvangen kun je aangifte gaan doen: http://www.politie.nl/hollands-midden/projecten/oplichtingviamarktplaats.asp

Toegevoegd na 49 seconden:
Verder kun je op mp zelf lezen wat je kunt doen (ook preventief voor een volgende keer): http://statisch.marktplaats.nl/help/veilighandelen/hoe-marktplaats-bijdraagt-aan-veilig-handelen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niets aan toe te voegen. +
Via het rekeningnummer van de bank kun je het adres achterhalen (kan alleen schriftelijk met een goede reden opgevraagd worden) je kunt via de overschrijving bewijzen dat hij/zij jouw geld ontvangen heeft en moet leveren of terug betalen. Ga naar een incassoburo als het niet vrijwillig lukt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat je met wat marktplaatsgedoe echt niet lukken hoor. Een bank mag echt niet zomaar het adres geven van een rekeninghouder!