Kan ik te veel betaalde huur terugvorderen?

Ik heb huur betaald tot 1 november, maar moest vandaag de sleutels inleveren omdat er asbest aangetroffen is, dat eerst verwijderd moet worden door een bedrijf.
Ik mag nu niet meer in het huis en betaal zo 13 dagen voor niks.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is geheel afhankelijk van de ernst van het aangetroffen materiaal. In principe mag de verhuurder u de toegang niet ontzeggen mits de aanwezige asbest een gevaar kan opleveren voor uw gezondheid (asbest moet aan het afbrokkelen zijn, asbest moet gebroken zijn waardoor er asbestdeeltjes vrij zijn gekomen of iets dergelijks). Dan komt de vraag of u nog goederen in het huis hebt staan en / of u de woning al in de staat hebt die de verhuurder eist bij oplevering. Hebt u nog goederen in het huis staan of is de woning nog niet opgeleverd dan dient de verhuurder u na het verwijderen van het asbest u de kans te geven om de goederen te verwijderen en aan uw verplichting te voldoen, hier mag geen extra huurpenning voor gevraagd worden. Is op verzoek van de verhuurder het pand eerder opgeleverd is het normaal dat de verhuurder dat gedeelte dat de woning in eigen gebruik is (herstel werkzaamheden, verwijderen van asbest etc.) geen huur berekend wordt daar er geen gebruik van gemaakt kan worden. Dus ja het is normaal dat de verhuurder in dergelijke gevallen de huur of een gedeelte van de huur terug stort.

Ze moeten je inderdaad of een dak boven je hoofd geven of huur terugbetalen: http://www.nu.nl/binnenland/2868898/huurwoning-of-geld-bewoners-.html dus als je zelf iets regelt sta je in je recht om minstens een halve maand huur terug te krijgen al zou ik misschien wat hoger inzetten dan dat. Ben je de enige die uit huis moet of kun je je verenigen met buren?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100