wáár staat in de wet dat een corrigerende tik (opvoeden) niet mag en hoe luidt die tekst?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een corrigerende tik is niet verboden, maar de grens tussen een corrigerende tik en mishandeling is niet altijd duidelijk. Mishandeling is natuurlijk verboden.

Het beste antwoord

burgerlijk wetboek, boek 1, 2e lid, art 247.

de tekst komt er op neer dat je kinderen niet mag slaan, ook niet vanuit opvoedkundig oogmerk.
Rieneke1
11 jaar geleden
Castle
11 jaar geleden
+ Duidelijk antwoord zonder poespas!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel

Andere antwoorden (1)

artikel 11: Onaantastbaarheid van het lichaam.