Als je het niet eens bent met de wetten en straffen (rechtssysteem) vh land waar je inwoont, heoe kun je daar nog wonen?

Ik vind dat ik in een persoonlijk dilemma verkeer. Enerzijds betreffen de zaken mijzelf niet in het minst, anderszijds heb ik mijn eigen gevoel van rechtsschapenheid die hierdoor aan gort is geslagen.

Ik ben het niet eens met de straffen die hier uitgedeeld worden voor bepaalde delicten, ik vind ze te streng en buiten alle proportie.

Is het dan slim of verantwoord om er alsnog te blijven wonen? Het is niet echt een keuze ook maar meer noodzaak.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Als je in een (democratisch) land woont kun je nog (een beetje) invloed uitoefenen om de zaak te verbeteren.
Als je 'vlucht' laat je daarmee het land achter in de staat waarin het verkeerd (minus jouw persoon) en help je anderen daar mogelijk niet mee.

Als je daadwerkelijk ernstige problemen hebt met de staat waarin je thuisland verkeert zal niemand je ervan weerhouden om naar een land te emigreren waar de zaken -in jouw perspectief- beter geregeld zijn. (Mits ze je daar willen accepteren natuurlijk)