Is opnemen hetzelfde als downloaden?

Met mijn simpele telefoon neem ik wel eens wat op van de radio. Het wordt dan een keurig mp3 bestand.
Via de TV doe ik het wel eens met de Aldi DVD-maker, dit wordt een keurig mpg bestand.
In verband met wetgeving wil ik weten waar het onder valt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op zich is downloaden ook niet illegaal, bovendien is het makkelijker en zal de kwaliteit meestal ook beter zijn. Dus hou het voor jezelf gemakkelijk en download gewoon.

Het beste antwoord

Voor wat betreft de Auteursrecht maakt het niet uit hoe je het kopieert.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus wat dat betreft is het wel hetzelfde.
(Maar manier van kopieeren is natuurlijk wel verschillend. ) :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neen, zo lang je geen gebruik maakt van het Internet is het gewoon opnemen (net als vroeger met een videorecorder of cassetterecorder).

Toegevoegd na 44 seconden:
de rechten daarover zijn al betaald, dit in tegenstelling tot illegale downloads op het Net.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat is niet hetzelfde. Downloaden is óvernemen wat een ander al kant en klaar heeft gezet. Opnemen is zelf een geluidsdrager vullen met een bestand wat van elders komt. Zolang jij die alleen voor eigen gebruik houdt is er niets aan de hand. Maar zou jij het op internet gaan zetten zodat anderen het kunnen downloaden, dan krijg je problemen met de auteursrechten.
Amadea