Hoe kun je een wet maken?

Stel ik wil een wet dat iedereen verplicht een ouderschapscursus moet volgen voor zij hun kind mogen opvoede. Of welke andere wet dan ook. Welke stappen moet ik nemen om dit te bewerkstelligen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me DE aangegeven weg om indoctrinatie van kinderen te bewerkselligen (Misbruik dus) door iedereen die een niet politiek correcte mening verkondigd te verbieden kinderen op te voeden.....Is dus een buitengewoon slecht voorbeeld.
Er is nou eenmaal GEEN garantie dat een goedbedoelde wet niet zo misbruikt zal gaan worden. De voorbeelden, heropvoedingskampen in de sovjet unie bv. liggen voor het oprapen. Wetten kun je overigens alleen aangenomen krijgen via de 2e en 1e kamer. Zie de politieke partijen er warm voor te krijgen.

Het beste antwoord

Een manier is het burgerinitiatief, dat is een petitie waarvoor je 40.000 handtekeningen nodig hebt en daarmee kun je de kamer dan verplichten je voorstel op de agenda te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alle specialisten op dit gebied van alle politieke partijen benaderen. En lobbyen maar....
AWM
14 jaar geleden
Zul je toch echt eerst in de regering moeten gaan zitten.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De regels die gelden in de Nederlandse samenleving zijn voor een groot deel vastgelegd in wetten. Een wet is een vastlegging van de afspraken die gemaakt worden in de politiek. Voordat een wet klaar is moet er een heleboel gebeuren