Is Nederland het enige land dat wiet gedoogd en verkoopt?

Toegevoegd na 4 uur:
Met andere woorden is Nederland uniek met dit drugsbeleid?

Toegevoegd na 6 dagen:
Beetje teleurgesteld, wat weinig antwoorden op zo'n beladen thema als drugs wiet......etc.

Niemand meer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (1)

Wiet wordt in meerdere landen gedoogd of soms alleen met een kleine boete bestraft, in de sommige staten in de V.S. wordt wiet verkocht aan mensen met een speciale pas.

Toegevoegd na 2 uur:
Uiteindelijk zou je kunnen zeggen dat het gedogen in Nederland nog steeds de meest vrije vorm is om met cannabis om te gaan. De verkoop aan iedereen boven de 18 is sowieso een uitzondering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In welke andere landen kan men wiet legaal kopen en is het dus gedoogd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de Verenigde Staten wordt het verkocht, in Zwitserland en België is het ook zo goed als gedoogd. Gedecriminaliseerd is de term die wikipedia hanteert, gedogen is volgens mij een vrij Nederlands begrip en dus lastig te vergelijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteindelijk zou je kunnen zeggen dat het gedogen in Nederland nog steeds de meest vrije vorm is om cannabis om te gaan. De verkoop aan iedereen boven de 18 is sowieso een uitzondering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag is natuurlijk met name of Nederland uniek is in zijn soort. Ik wist wel dat Amerika (hoe vreemd het ook klinkt in dat land) dat het daar in sommige staten is toegestaan, maar hoe zit het met de rest van de wereld?