Ik bestel regelmatig bij Albert, de bezorgservice van Albert Heijn. Als zij te weinig hebben berekend mogen ze dat dan later doorberekenen?

Ik kreeg daarnet bericht dat de bezorger vorige week 9 euro te weinig had gerekend. Ik kijk meestal de rekening na maar had dit deze keer dus niet gedaan. Anders had ik het zelf wel eerlijk gemeld want dat doe ik altijd. Het komt nl. wel vaker voor.

Nu verrekenen ze dit met de volgende bestelling.

Ik betaal die 9 euro dus wel gewoon want ik heb die producten gekregen maar ik ben gewoon nieuwsgierig of zoiets wettelijk is toegestaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zat er dan geen kassabon bij want daar staat toch het juiste bedrag op?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit wel een kassabon bij maar omdat de bezorger ook de lege flessen mee terugneemt en ook de kratten waarin de boodschappen de vorige keer zijn bezorgd en waar statiegeld op zit, moet de bezorger dat statiegeld dus van het rekeningbedrag aftrekken. En daar heeft hij dus een fout meegemaakt.
De bezorger schrijft het uiteindelijk te betalen bedrag dan op de kassabon maar die heb ik dus niet nagekeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de kassabon heb je niet meer? Laat AH dan maar met het bewijs komen dat er inderdaad te weinig is gerekend voordat je betaald.

Het beste antwoord

Als ze gerechtigd bewijs hebben is dit toegestaan. Als ze geen bewijs hebben is die machtiging van €9 ongegrond en kunt u de AH zelfs aanklagen voor oplichting. Als u de bon nog heeft met wat u heeft betaald en wat u eigenlijk had moeten betalen, of de AH heeft deze bon en kan hem overleggen, moet u betalen. Anders hebben zij geen bewijs en kunt u weigeren te betalen.