Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik met mijn trekkerrijbewijs met een quad van 400cc (landbouw voertuig met afgekontte driehoek) op de weg?

Ik ben 16 en heb net mijn trekkerrijbewijs gehaald. Nu vraag ik me af of ik er met een quad van 400cc die als landbouw voertuig geregistreerd staat en een afgeknotte driehoek heeft op de weg mag.

Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het voertuig (de quad dus in dit geval) begrenst is, kan dat. Je kunt met jouw rijbewijs zelfs op een vrachtwagen rijden, zolang deze is geregistreerd is als landbouwvoertuig en is begrensd. Sommige legervoertuigen zijn daarom erg populair!

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik kon er net niet opkomen, maar google maar eens op unimog 406. Die worden ook begrensd en als landbouwvoertuig geregistreerd. En dan mag jij er gewoon op rijden.
Voor de quad geldt: een quad in de landbouwverzekering kan alleen als je een eigen bedrijf hebt, als hij begrensd is, je moet er inderdaad een driehoek achter op hebben en je mag op de weg rijden. Alleen dan moet je wel kunnen aantonen dat je naar je land rijd. Dus met de quad naar de kroeg, dat gaat hem niet worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding