Wordt nabetaald loon na ontslag gekort op een WGA uitkering?

Een jaar geleden ben ik in mijn tweede ziektejaar 'ziek uit dienst' gegaan bij mijn voormalig werkgever. Ik zat toen nog in de ziektwet. Ondertussen heb ik sinds een half jaar een WGA uitkering.

Nu heeft de rechter uitgesproken dat mijn voormalig werkgever mij nog twee maanden achterstallig loon schuldig is. Het betreft hier geen ontslagvergoeding. Het gaat om loon voor arbeid die ik verrichtte voordat ik een WGA uitkering ontving.

Wordt dit gezien als inkomen uit tegenwoordige of vroegere arbeid, en wordt het gekort op mijn WGA uitkering. Zoja, hoe wordt die korting berekend?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Nee, je wordt niet gekort. Houdt er wel rekening mee dat dat loon opgegeven moet worden bij de belasting: het jaar waarin je het hebt verdiend moet mogelijk herberekend worden.