Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk strafrecht leerboek kan ik het beste aanschaffen?

Ik ben geïnteresseerd in strafrecht en heb strafrecht gehad op school op MBO 4 niveau. Echter wil ik meer hierover leren gedurende mijn opleiding los van de lessen voor in de toekomst en uit eigen interesse.

Heeft iemand enig idee welk strafrecht boek op Hbo of universiteit's niveau ik het beste kan aanschaffen?

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
728

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dan zou ik beginnen met:

Ons Strafrecht / 1 Het Materiele Strafrecht
J.M. van Bemmelen, G. Knigge & D.H. de Jong
Dit inleidende boek is in de eerste plaats bestemd voor het onderwijs. Daarnaast is het boek bruikbaar als gids voor de rechtspraktijk. In korte hoofdstukken wordt de kern van het materiële strafrecht besproken. Daarbij wordt aandacht besteed aan de verhouding tussen materieel en formeel recht. Aan de orde komen onder meer het legaliteitsbeginsel en het schuldbeginsel, de structuur van het strafbare feit, causaliteit, opzet, schuld, strafuitsluitingsgronden, daderschap, deelneming en poging.

Je kunt verder gaan met deel 2, 3 en 4.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding