mag een garagebox die vrijstaat van een woning gebruikt worden als werkplaats?

eigenaar/huurder van garagebox naast mijn achtertuin maakt vaak herrie met elektrische gereedschappen in of voor garagebox waardoor ik niet ontspannen in de achtertuin kan zitten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.6K

Antwoorden (3)

Natuurlijk mag dat. Zolang het binnen het redelijke blijft.
Als buurman een bedrijf uitoefent zal hij een verguning moeten hebben. Als hij als hobby met een haakse slijper stalen archiefkasten in kleine stukjes zaagt heb je pech.
(Tot tien uur 's avonds...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In tegenstelling tot wat wel eens wordt beweert is geluidsoverlast niet aan tijden gebonden. Dus het is niet zo dat je een rotherrie maar moet accepteren tot een bepaald tijdstip.
Als je meent overlast te hebben door de herrie van de buurman om 17.00 uur, bel 0900-8844. Als de politie dan ook van mening is dat het geluid TE is, dan kunnen ze de herrieschopper 1. waarschuwen 2. bekeuren 3. apparaat waarmee herrie gemaakt wordt inbeslagnemen.
Tis wel zo dat na een bepaald tijdstip minder geaccepteerd hoeft te worden. Vroe stond dit in de APV's. Nu niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga je lekker binnen zitten!
Je buurman mag nl. gewoon werkzaamheden uitvoeren in zijn garagebox/schuur.
Je zult hier helemaal niets tegen kunnen beginnen.
Ontspannen in de tuin zitten is geen recht!