Hoeveel dagen moet een werkrooster vooraf bekend gemaakt worden door een werkgever?

Mijn werkgever heeft 1 maand geleden schriftelijk aangegeven dat ik op 5 september deel moet nemen aan een cursus. Ik krijg op 29 augustus te horen dat dit verschoven is naar 3 september. Ik kan op deze dag niet komen omdat ik iets anders heb ingepland. De werkgever geeft aan dat ik de cursus van 1 oktober zal moeten volgen en dat ik in de tussenliggende periode onbetaald verlof moet opnemen. Mag mijn werkgever mij hiertoe dwingen? Ik vraag me af of de wijziging niet eerder kenbaar gemaakt had moeten worden.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit gaat niet over een werkrooster maar de datum van een cursus en of je, als je niet kunt omdat het kort dag was, iemand onbetaald verlof mag geven voor een maand. Die vraag lijkt me veel belangrijker dan die werkroostervraag (zoiets moet inderdaad in de CAO staan).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het betreft een cursus waarvoor ik gewoon betaald word volgens mijn uurloon. Ik werk part time en heb normaalgesproken een flexibel rooster. In de CAO kan ik niets terugvinden met betrekking tot de termijn van bekendmaking van de werkdagen en tijden.

Antwoorden (1)

Als een CAO van toepassing is, zou dit in de CAO moeten staan. Helaas heb je hierover niets opgenomen in de de vraag.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat hierover niets in het CAO. Ik vroeg me af of er iets over voorkomt in het arbeidsrecht.