Ik heb een herberekening kinderalimentatie. Ex wil dat ik deze naar haar toe stuur per mail. Ben ik daartoe verplicht?

Ik wil deze eigenlijk niet toesturen want echt alles staat erin ook dingen die haar niks aan gaan. Ze mag het van mij even inzien maar ik geef liever geen exemplaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je dat papier (ik neem aan dat het een A-viertje is?) niet scannen en bepaalde gedeelten afplakken? Dan kan ze zien dat er een deugdelijke berekening is gemaakt, maar de juiste bedragen rond inkomen of zo ziet ze niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat haar om de draagkracht en het totaal bedrag.
de rest is voor haar niet van belang. let wel op dat een berekening niet per definitie ook daadwerkelijk het verplichte te betalen bedrag hoeft te zijn in alle gevallen.

Antwoorden (1)

een herberekening is op zich geen vaststelling van een te betalen bedrag.

de rechter moet dit vaststellen dmv een uitspraak, dus dit kan de weg zijn die je ex kan bewandelen.

als blijkt dat je dit bedrag ook daadwerkelijk verplicht bent te betalen kan ze je advo wellicht benaderen.

je bent niet verplicht om inzage te geven waaruit men dit bedrag heeft weten op te bouwen, en welke formule hierbij gehanteerd is.

ex kan dus wel zoveel willen, maar waarschijnlijk weet ze prima haar wegen te bewandelen om na te gaan of het bedrag ook wel daadwerkelijk klopt wat jij opgeeft zonder de boel in te laten zien.
ik neem aan dat ze zekerheid wil, en zich beseft dat het mogelijk is dat jij zomaar een bedrag roept.

daarbij vraag jij haar ook niet naar haar bankafschriften om na te gaan of elke cent wel besteed wordt aan de verzorging en het onderhoud van het kind toch?

(je kan haar hiernaar vragen en voorstellen om gelijkertijd dergelijke gegeven uit te wisselen?)

als er bedragen veranderd krijgt ze hier bij mijn weten zelf bericht van, en zo niet: kan ze dit opvragen zonder dat jij met de billen bloot moet.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/7501-scheiden-voorkom-verplichting-van-ib-aangifte-aan-je-ex.html

(wellicht nog wat nuttige info)

Toegevoegd na 19 minuten:
op zich is het overigens niet verkeer om dingen per mail te doen naar een ex, puur omdat het dan 'zwart op wit' staat.

(dus ff los van het feit dat exen niet altijd op vriendelijke aanvraag de gewenste inhoud hiervan hoeven te ontvangen) ;-)