Voor welke beroepen heb je in België geen diploma nodig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraagt om beroepen waarvoor je GEEN DIPLOMA nodig hebt en de beantwoorders geven dus beroepen in België waarvoor je niet moet studeren. Dan zeg jij opeens in een reactie dat je beroepen zoekt in België waarvoor je WEL moet studeren. Trouwens, dat zijn er zo veel dat je ze hier niet kan opschrijven. Ook beroepen waarvoor je geen studie nodig hebt zijn er zat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, sorry, ik was verkeerd. Ik bedoel dus wel degelijk beroepen waarvoor je niet moet gestudeerd hebben en dus ook geen diploma voor hebt.

Antwoorden (10)

't Koningschap dat gaat op erfrecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vroeg beroepen waarvoor je moet studeren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha rick :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@InVinoVeritas: Je vroeg zonder diploma; dus zonder studeren. Anders krijg je ook een diploma. Thx Nelly :-)
net als in nederland .
alle vrije beroepen waar onder anderen tandarts er 1 van is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus je mag zomaar aan iemands gebit prutsen zonder dat je ervoor gestudeerd hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@invinoveritas. Je reacties spreken elkaar tegen. Je vraagt (volgens reactie 1) om beroepen waar je voor moet studeren en nu ga je er van uit dat de tandarts hier niet voor gestudeerd hoeft te hebben.
??????????????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, omdat mindseye op de vraag 'Voor welke beroepen moet je geen diploma hebben?' antwoordt 'Tandarts.'
Minister-president...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetzelfde als in nederland. Vuilnisophaler, krantbezorger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Straten schoonvegen, vrijwilliger, in het onderwijs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het onderwijs geen diploma nodig?! Zever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zever? Ik bedoel ook als vrijwilliger, om taalfouten te verbeteren..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Prostitutie (mannelijk of vrouwelijk) daar heb je wel een beetje verstand en een beetje fatsoenlijk lijf voor nodig. Dus je kunt beter politicus worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt een paar beschermde beroepen zoals psychotherapeut of arts, maar voor de meeste beroepen heb je geen diploma nodig. Iedereen kan beginnen als wat dan ook. De kunst is om aangenomen te worden bij een sollicatie, maar je kan ook voor jezelf beginnen.

Toegevoegd na 16 minuten:
In Belgie en niet in Nederland zijn o.a. ook bakker en fotograaf beschermde beroepen. Het is dus opletten geblazen.

Toegevoegd na 45 minuten:
Vraag om meer informatie de VDAB
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van tandarts ja dat heb ik ook gehoord, en in nl zijn er meer dan tienduizend zonder diploma, naar men zegt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beroep fotograaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
frites bakker ;-)