Hoe kom ik achter iemand zijn adres of e-mail ? Of wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen ?

Ik heb via marktplaats kaartjes besteld bij iemand. Netjes betaald, maar nooit gekregen. Ik heb alleen zijn achternaam, bankrekeningnummer en woonplaats. Als dit allemaal tenminste klopt. Ik heb aangiften gedaan bij de politie. Zijn account is geblokkeerd door marktplaats. De politie heeft het door gegeven aan hun. Maar het is natuurlijk geen miljoenen bedrag, dus die gaat er niet achteraan. Doordat hij meer mensen opgelicht heeft is zijn account geblokkeerd. Mijn bank wilt niets doen, omdat het geen foutieve storting was. Ik probeer het nu nog via zijn bank om het geld terug te krijgen. Want dat weet ik via een site. Maar als dit niet lukt wat dan he ? Kom niet met tips van hoe ik het de volgende keer moet doen. Die heb ik al eindeloos gehoord. Kom met tips hoe ik mijn geld of zijn adres kan achter halen. Het mail contact ging via marktplaats, dus die heb ik niet. Ik weet het stom stom stom, zo, nu heb ik het zelf even geschreven, dan hoeven jullie het niet te doen :-)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wordt zeer moeilijk. Kijk hier even of er mensen zijn die met dezelfde joker zaken hebben gedaan: http://forum.www.opgelicht.nl/viewforum.php?f=26 (samen sta je sterk)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou eens kunnen kijken op opgelicht.nl,misschien dat de oplichter daar al bij staat en iemand achter zijn gegevens is gekomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via paypal lukt het niet om het geld terug te krijgen. Het geld voor alles, behalve voor kaartjes en tickets las ik in de regels. Maar opgelicht forum vind ik wel een goede tip. eens kijken daar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas stond daar niets over deze persoon. op www.opgelicht.nl Heb wel een oproep gedaan. Zelfs op marktplaats gelijk gedaan, vorige week, maar daar geen reactie op gekregen. Daarom was ik bijzonder verbaasd dat marktplaats mij vertelde dat hij meer mensen had opgelicht. En als ik lees hoeveel mensen er opgelicht zijn door mensen en hoeveel mensen hun geld nooit terug krijgen, dan heb ik weinig hoor .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer deze eens. http://www.opgeletopinternet.nl/index.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt fraudemanagement van zijn bank nog een brief met bewijsstukken toesturen.

Het beste antwoord

Dag, het bedrag is onverschuldigd betaald, althans de verkoper zijn verplichting tot levering niet nagekomen.

De bank is slechts een derde persoon, het gaat tussen verkoper en koper, civiel recht.

Het beste kun je van de verkoper in een aangetekende brief innen een redelijke termijn nakoming verlangen (indien nakoming nog nut heeft).

Indien de verkoper alsnog niet nakomt is er sprake van onverschuldigd betaalde bedragen die je terug kunt vorderen.
In onze praktijk komen (on)regelmatig dergelijke zaken voor.

Je zult echter eerst de juiste naam en het juiste adres van de verkoper moeten zien te achterhalen.

Succes!

MM Rongen

Toegevoegd na 4 minuten:
"innen" moet zijn "binnen" een redelijke termijn.. excuus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om dingen te verkopen op Marktplaats moet men een account aanmaken, dwz dat Marktplaats bijna zeker zijn adres moet kennen, evt ook de bank moet u dat kunnen bezorgen.
Daarmee kan u naar hem toestappen en hopen op een regeling.
U hoeft uzelf niets te verwijten want gelukkig zijn er zeer veel eerlijke mensen die iets verkopen en jammer genoeg zit daar nu en dan een oplichter bij.
Iedereen kon dit voor hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan natuurlijk een willekeurig e-mail adres aanmaken. Via hotmail of via gmail heb je geen woonadres nodig om die te maken. De bank heeft natuurlijk zijn privacy regels, dus ik als particulier krijg nooit zijn prive adres of informatie. En terecht natuurlijk, want stel dat ik die wel zou krijgen. Dan zouden andere die ook van mij kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat hier wel om bewezen fraude !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal, ik snap dus zelf ook niet waarom er niets gedaan word. Dat alleen zijn account wordt geblokkeerd om meer fraude te voorkomen. Het vage was zelf dat bij zijn naam stond dat hij al meer dan zes jaar actief was. Dus dan verwacht je een persoon die betrouwbaar is.