Telefoon is al ruim 2 maanden weg voor reparatie. Winkel en klantenservice geven geen reactie. Wat te doen?

Op 18 juni jl. een telefoon gekocht, die defect bleek. Binnen 24 uur weer mee terug naar de winkel, men moest 'm opsturen ter reparatie, want er zat een kleine beschadiging op het toestel. Deze beschadiging had ik zelf veroorzaakt bij een poging mijn simkaart uit de telefoon te krijgen, de simkaarthouder was namelijk defect waardoor de simkaart niet meer terug schoot als je deze indrukte. In de winkel heeft men mijn simkaart eruit gehaald. Tijdens de reparatie kreeg ik te horen dat het niet onder garantie zou vallen want het was gebruikersschade. Reparatie kostte dus geld. Hierover een klacht ingediend, want ik had het toestel volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt. Winkel bleef volhouden dat het gebruikersschade was. Uiteindelijk kunnen regelen dat zij 2/3 deel van de kosten voor hun rekening namen. Bewijzen die aantonen dat het om gebruikersschade gaat heb ik nooit gekregen. Toen het toestel terug kwam en ik de kosten had betaald, bleek het niet gerepareerd te zijn. Gelukkig met veel moeite de reparatiekosten terug gekregen en toestel is weer opgestuurd. Tot op heden is mijn toestel nog steeds weg en bij de winkel kom ik niet verder dan: "Wij kunnen helaas niets voor u doen, u zult nog even geduld moeten hebben." Op schriftelijke klachten kreeg ik evenmin een antwoord waar ik iets aan kon hebben. Daarom heb ik ze via een aangetekende brief in gebreke gesteld, reactie hierop is uitgebleven. Ik kom gewoon niet verder. Wat kan ik nu nog doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste zou je natuurlijk even kunnen bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bellen is geen oplossing. Het probleem is dat het niet uit maakt op wat voor 'n manier en met wie ik contact opneem, schriftelijk, telefonisch of persoonlijk naar de winkel gaan. Niemand kan/wil me verder helpen.
Pieter2011
11 jaar geleden
Volgens mij kun je het beste je geld terugvragen op grond van wanprestatie. Je zou even bij het Juridisch Loket kunnen informeren hoe je dat het beste kunt aanpakken: http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

Antwoorden (1)

Wanneer kan ik een koopovereenkomst ontbinden?
Als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren, of een nieuw product te geven. En het probleem is nog niet opgelost. Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd. Als u het product een paar keer hebt laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed. Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op. Hoe moet ik de koopovereenkomst ontbinden?
Schrijf de verkoper een brief. Zeg dat de verkoper het product niet heeft kunnen repareren. Of dat hij geen nieuw product wil geven. En dat u daarom de koopovereenkomst wilt ontbinden. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.

Wat gebeurt er als ik de koopovereenkomst ontbind?
U moet het product teruggeven. Dan hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd gewoon hebt kunnen gebruiken. Soms wil een verkoper een tegoedbon geven, en geen geld. U kunt dan zeggen dat u uw geld terug wilt. Want daar hebt u recht op.

Wilt u het product houden, of heeft het product maar een kleine fout? Dan kunt u de overeenkomst ook gedeeltelijk ontbinden. U houdt dan het product. En u krijgt een deel van uw geld terug. Dat noemen we ook wel prijsvermindering.

Ik word het niet eens met de verkoper. Wat nu?
Kunt u het niet eens worden met de verkoper? Dan kunt u contact opnemen met De Geschillencommissie. De Geschillencommissie is een onafhankelijke groep van drie personen die bij een meningsverschil beslist wie er gelijk heeft. De Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) bepaalt wie er in de commissie komt. Alle leden van de commissie zijn deskundig en onpartijdig. Neemt de commissie een besluit, dan moet u zich hieraan houden.

De Geschillencommissie kan u alleen helpen als de verkoper bij een commissie is aangesloten. En u moet eerst een brief hebben gestuurd naar de verkoper. Als u een klacht voorlegt aan De Geschillencommissie, kan vaak een deskundige uw klacht bekijken.

Wilt u meer informatie? Kijk dan op de website van De Geschillencommissie.