Heeft iemand met een WSW-indicatie nou wel of geen recht op ontheffing van de sollicitatieplicht?

Er is zoveel verwarrende tegenspraak van verscheidene kanten dat ik door de bomen het bos kwijt ben geraakt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.1K

Het beste antwoord

Nee, als je een WSW indicatie hebt, dan ben je niet verplicht te solliciteren of deel te nemen aan reintegratie. De WSW is een vrijwillige voorziening en heeft dus ook een vrijwillig karakter.

Wèl kan het zo zijn, dat als je op een wachtlijst staat voor passende arbeid, en je weigert als je passende arbeid wordt aangeboden, je WSW indicatie door de gemeente kan worden ingetrokken. Maar dat heeft geen invloed op je uitkering.

http://www.raadenrespons.nl/kennisbank-item/5-0-6/Geen-sollicitatieplicht-WW-bij-Wsw.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Klopt, ik werk via de WSW en had daarvoor geen sollicitatieplicht en nu ook niet, ik heb hier vrijwillig voor gekozen, had ik thuis op de bank willen blijven zitten, dan was dat ook prima geweest :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb woensdag afgesproken met sociaal raadslieden. Ik hoop dat dit antwoord inderdaad klopt en in dat geval zou dit antwoord dan ook het beste antwoord zijn.