Met welke wettenbundel valt er het best te werken gedurende een universitaire studie rechtsgeleerdheid?

Ik zal komend collegejaar beginnen aan de studie rechtsgeleerdheid (Utrecht Law College)aan de UU. Nu ben ik dus mijn boekenlijst aan het samenstellen, maar vroeg ik mij af welke wettenbundel het beste aansluit bij mijn situatie en waarom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
4.8K

Antwoorden (2)

Veel universiteiten werken vrijwel allemaal met Kluwer Collegebundel. Deze is lekker handig. Het zijn twee "boeken". Deel 1 is privaatrecht en deel 2 is publiekrecht.

Je hebt ook de blauwe vnw, maar deze is niet handig. Deze heeft namelijk 4 boeken met 3 delen.

Advies: Kluwer Collegebundel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik koop altijd de Kluwer collegebundels. Deze twee boeken samen kosten 46 euro. Aangeraden wordt om elke twee jaar de bundel te vervangen ivm veranderingen.

De meeste studenten werken met deze bundel. Als je met andere studenten samen opdrachten gaat doen, bijv in de werkgroepen, is het makkelijk als je dezelfde boeken hebt. Op die manier krijg je het snel opzoeken van wetteksten eerder onder de knie. In het begin is het namelijk toch even wennen, om met de dikke boeken te werken.

Voordeel van Kluwer is dat je gratis toegang krijgt tot de online wetteksten, die twee keer per jaar worden geupdate.
AlphaLimaSierra