Gratis gebruik toilet snelwegen, stond dat niet ooit in de wet?

Ik meen me te herinneren dat dat ooit zo was, dat het toiletbezoek in de tankstations gratis was omdat dat zo in de wet stond. Nu moet ik steeds vaker betalen. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Antwoorden (1)

Nee, dit is niet wettelijk bepaald, daar tankstations geen overheidsinstantie is, dus de toiletten eigendom zijn van de bedrijven.
Deze mogen dus vragen om te betalen voor een bezoek aan het toilet.
De tankstations in Nederland verzorgen zeer slecht hun toiletten, vergeleken met bijvoorbeeld Duitsland, waar je normaal zo`n € 0,70 betaald, maar dit terug krijgt als je wat nuttigt of besteed in de shop zelf.
Ik ben hierin zeer makkelijk om mijn € 0,50 terug te vragen als ik een vies toilet bezoek.
Beetje luidkeels klagen aan de kassa dat je € 0,50 hebt besteed aan een goor toilet.

Geloof me, succes gegarandeerd..
Of gelijk mailen met je smartphone met het hoofdkantoor, waar het personeel bij staat..
Werkt ook...