Ik word dagelijks gebeld hij gaat 1 of 2x over meer niet kunnen ze achterhalen van wie dit komt ?

weet niet waar ik de vraag moet plaatsen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Amadea
11 jaar geleden
Gaat het om een vaste telefoonverbinding, of om een mobiel?
Utrecht
11 jaar geleden
Ik heb afgelopen 2 weken hetzelfde gehad: onbekend nummer. Uiteindelijk wel snel opgenomen, bleek het de Nederlandse Energie Maatschappij te zijn.....

Het beste antwoord

in principe moet dit te achterhalen zijn door je telefoonaanbieder.
Als je denkt aan bijvoorbeeld een stalker dan kan je dit via een aangifte regelen dat de telefoonmaatschappij dit uitzoekt.
Vaak zijn het echter de zogenaamde callcenters.
Het zijn vaak geautomatiseerde telefoontoestellen die inderdaad na een aantal keren automatisch de verbinding verbreken.
Succes er mee en sterkte ik weet hoe vervelend dit kan zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, je telefoonaanbieder kan achterhalen van wie het telefoontje afkomstig is. Dat kunnen ze zelfs wanneer het telefoontje afkomstig is van iemand met een geheim nummer, of van iemand die zijn nummer heeft afgeschermd.

Alleen als het om een buitenlands telefoontje gaat is het niet altijd mogelijk het bellende nummer te achterhalen.

Het achterhalen van de beller kost jouw aanbieder echter wel moeite. Of ze die moeite willen doen, is afhankelijk van de klantvriendelijkheid van je aanbieder.

Overigens is er ook kans dat ze, als ze de moeite willen nemen, wel het nummer kunnen achterhalen, maar dat ze het niet aan jou vertellen. Bijvoorbeeld uit privacy-overwegingen. In dat geval is het vaak wel mogelijk om dat (voor jou onbekende, voor hen bekende) nummer te laten blokkeren.

Toegevoegd na 4 minuten:

Vaak zijn zulke telefoontjes afkomstig van callcenters.

Een callcenter dat mensen belt wil de medewerkers zo goed mogelijk bezet houden. Als iemand moet gaan bellen en vervolgens moet afwachten of er wordt opgenomen, kost dat tijd. Zelfs als er wordt opgenomen, kost het enige tijd, omdat jij de telefoon pas na een paar keer overgaan opneemt.

Daarom hebben veel callcenters belcomputers. Die bellen een heleboel nummers. Als één van die nummers opneemt, wordt die persoon door de computer doorverbonden met de eerste medewerker die vrij is. De andere nummers worden dan met andere medewerkers verbonden - of het telefoontje wordt afgebroken als er geen andere medewerker vrij is.

Dat betekent dus dat bij een aantal mensen de telefoon twee of drie keer zal overgaan, en dan niet meer. Op dat moment heeft iemand anders al opgenomen, en wordt jouw telefoontje afgebroken.

Je kunt merken dat er zo'n belcomputer aan de gang is doordat het soms even duurt nadat je hebt opgenomen voordat je de ander hoort. Die ander heeft dan namelijk eerst zijn vorige gesprek snel afgemaakt.

Ook merk je het doordat jij je naam noemt (bijvoorbeeld, je neemt op en zegt: "Goedenavond, u spreekt met Cryofiel..."). Dan hoor je de beller, en die vraagt eerst met wie hij spreekt... Toen jij opnam, sprak je namelijk nog met de belcomputer, en die luistert niet. Die merkt alleen maar DAT jij opneemt, en verbindt je dan snel door met een medewerker.

Cryofiel
11 jaar geleden
Ja dat kan. Echter gelet op de privacy wetgeving is het niet toegestaan om dit vast te leggen. Hiervoor dient een justitiele goedkeuring gegeven te worden.