Ik werk voor een schoonmaak bedrijf, maar naar ziekmelding laten ze niks meer horen en heb geen loon. Wat kan ik doen?

Ik heb me vorige week ziekgemeld. Maar vrijdag was ik beter. Geen planning niks gekregen en ook geen loon. heb diverse keren gemaild en gebeld maar krijg ze niet te pakken. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

werk je voor een uitzendbureau dan hoeven ze je niet door te betalen maar ben je in dienst dan kost het je 1 vakantiedag maar je moet wel doorbetaald krijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, Nee werk in dienst. Ze betalen de hele loon van de maand niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfs bij een uitzendbureau zijn ze verplicht op de dagen dat je ziek bent betaalt te krijgen. Tenzij ze met dagcontracten werken. Als je op dit soort vragen het juiste antwoord en oplossing wild weten kan je best naar een ACV kantoor gaan of bij een andere vakbond waar je bij aangesloten bent. Indien je bij geen vakbond aangesloten bent kan je er ook terecht.
Wat staat er in je contract over ziekmeldingen of wat staat er in je CAO?

Soms word je de eerste twee dagen niet uitbetaald maar daarna hoor je toch echt geld te krijgen.

"Werkt u in loondienst, dan heeft u bij ziekte gedurende 2 jaar een wettelijk recht op doorbetaling van minimaal 70% van uw salaris. Gedurende het eerste jaar kunt u nooit minder krijgen dan het minimumloon, maar nooit méér dan 70% van het maximum dagloon."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk als oproep. Dus de uren die ik niet werk krijg ik niet betaald. maar het gaat mije rom dat ik het geld niet heb ontvangen van daarvoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook als je op oproepbasis werkt moet je een contract hebben. Wat staat daar in? Vaak krijg je ziektegeld op basis van het gemiddelde van de periode daarvoor.