Stel je gaat echt reizen tot er geen stempel meer je paspoort kan. Hoe moet dat dan?

Zijn die stempels verplicht. Dus moet je dan een nieuw paspoort?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
14.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
net al op de reclame, gaan ze op de kaft verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha, daar dacht ik ook aan!!

Het beste antwoord

Reist u veel waardoor u veel stempels in uw paspoort krijgt? Het kan dan gebeuren dat uw paspoort vol raakt en u een nieuw paspoort moet aanvragen terwijl het oude nog geldig is. Om dat te voorkomen is het mogelijk een 'zakenpaspoort' aan te vragen. Dat is een gewoon paspoort, maar het heeft meer bladzijden voor het plaatsen van stempels.
Dus ja, als het vol is moet je een nieuw paspoort aanvragen, als je het aan ziet komen kun je een zakenpaspoort aanvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals al genoemd kun je het zakenpaspoort aanvragen.

Het enige verschil tussen deze twee typen paspoorten (naast de prijs) is het aantal pagina’s. Het nationale paspoort telt 32 pagina’s en het zakenpaspoort 64. Het zakenpaspoort geeft dus meer ruimte voor visa, bedoeld voor degenen die veelvuldig reizen naar landen met een visumplicht.

- Tweede paspoort

Mocht je vaak naar landen reizen welke een conflict hebben dan is het aanvragen van een zgh. tweede paspoort een optie:

Het kan voorkomen dat in uw eerste paspoort stempels staan van landen die in conflict zijn met de landen die u moet bezoeken. Dat kan problemen opleveren bij de toelating tot die landen. Een tweede paspoort kan dan uitkomst bieden.

Een tweede paspoort kan ook nodig zijn als u regelmatig dringend moet reizen naar landen waar een visum voor verplicht is. Bijvoorbeeld als uw paspoort al bij een ambassade is voor het aanvragen van een visum. U kunt dan met het tweede paspoort een visum aanvragen voor een ander land.