Ik ga proberen om van Simpel af te komen. Kan ik dan een negatieve bkr-notering krijgen? En wat betekend dit dan voor mij in de toekomst?

Op een forum heeft iemand geplaatst hoe je van Simpel af kan komen:
- In gebreke stellen (redelijke termijn geven om op te lossen) (krijg je waarschijnlijk geen reactie op)
- Abonnement opzeggen (krijg je waarschijnlijk ook geen reactie op)
- Afgeschreven bedragen laten storneren
- Simpel zal een incassobureau inschakelen
- Leg aan hun je verhaal uit, maar zowiezo niet betalen
- Zorgen dat je een schriftelijke bevestiging krijgt van dat je een poging hebt gedaan het op te lossen.
- 2 jaar later komt het voor de kantonrechter, en die zal het van tafel vegen.

Is dit een goede methode? Ik hoor namelijk van veel mensen dat simpel aangetekende brieven niet accepteerd, gewoon niet antwoord enzo, en ik ben bang dat ze dat ook gaan doen als ik mn abonnement ga opzeggen (ik moet nog ongeveer 7 maanden) En dat ik er dan nog weer 1 à 2 jaar aan vast zit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Informatie over wanneer je een BKR notering krijgt en wat de gevolgen hierover zijn kun je in bron lezen.
Komt er op neer dat.
1. als je een betaling achterstand hebt welke langer duurt dan 2 maand.
2. gevolgen kunnen zijn dat je geen lening meer kunt krijgen.