Staat er in de wet beschreven hoelang iemand vast mag zitten in de lift?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Het beste antwoord

Nee. Daarover is niets te vinden in de Warenwetbesluit liften. Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0008212/geldigheidsdatum_01-08-2012
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee. De wet gaat niet ongelukken verbieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Inderdaad, overmacht is overmacht.
Nee, er was laatst nog een vrouw die 2 dagen vastzat in een lift.
Ze was schoonmaakster in een advocatenkantoor.
Ze was nog de enige aanwezige op vrijdagmiddag dus niemand kon haar helpen toen ze vast kwam te zitten.
Pas op maandagochtend is ze bevrijdt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer goede vraag met veel uiteenlopende mogenlijkheden.
In de wet staat natuurlijk niets over hoelang iemand vast
kan of mag vastzitten in een lift. Doch moet er in het
onderhoudscontract vermeld staan op welke tijdsduur de firma voor reparatie ter plaatse kan zijn,en dan weet je
natuurlijk nog niet hoelang het duurt vooraleer je bevrijd
bent. Doch dit is een kwestie van enkele minuten.