Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil brommer gaan rijden, maar ik vind het soms nogal onduidelijk wanneer je wel en niet op de rijbaan mag rijden, kan iemand dat uitleggen?

wanneer wel in de bebouwde kom?
wanneer wel buiten bebouwde kom?
uitleg....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
911

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Binnen de bebouwde kom altijd tenzij anders staat aangegeven met een wit bord met rode 'print' die wijst dat je vanaf de weg het fietspad op moet en een blauw bord met fiets/bromfiets pad.
Buiten de bebouwde kom altijd op fietspad tenzij anders staat aangegeven.
Maar je moet ook een theorietoets afleggen dus daarmee zul je alles leren.
S6!
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft het er ook niet mee te maken of je op een snorbrommer of een 'gewone' brommer rijdt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom want we weten niet op welk soort brommer vraagsteller wil gaan rijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bromfiets ^^

Andere antwoorden (2)

Brommers met blauw kenteken.... Altijd op fietspad..geen helm verplicht... Brommers met zwart kenteken.. .binnen bebouwde kom op rijbaan.en buiten de bebouwde kom op fietspaden helm verplicht.. Voor allebei heb je brommerrijbewijs nodig..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het altijd makkelijk om het op deze manier te onthouden: op de brommer mag je 45. Binnen de bebouwde kom mogen auto's 50. Als je dan op de weg rijd, hou je ze niet zo zeer op. Buiten de bebouwde kom mogen auto's 80. Dan ben je dus een behoorlijke hinder voor de auto's, als hun zich aan jou moeten aanpassen. Daarom moet je dan op het fietspad :) (tenzij anders aangegeven, maar dat wijst zichzelf altijd wel)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding