Hoe kom ik van het watergekletter van mijn buurmans vijver af??

Mijn vriendin heeft een buitenlandse buurman(Iran,Irak die kant op in ieder geval.) met een vijver.Dag en nacht hoor je het water kletteren.
De buren spreken geen Nederlands.
Mijn vriendin heeft al eens de dochter aangesproken met het voorstel om met haar ouders te bespreken of het water tussen 22.00 en 10.00 uit kan.
Hierop geen reactie gehad.
Moet zij nu de politie bellen of zo??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
6.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat heeft de nationaliteit van de buurman ermee te maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is toch heerlijk rustgevend? Lijkt me juist heel fijn!
En mensen die uit een woestijngebied afkomstig zijn, kennen natuurlijk geen mooier geluid dan het geluid van water....Ik zou maar proberen het te gaan waarderen, als ik jou en je vriendin was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@nieuwsgierig: het kan voor jou misschien rustgevend zijn maar er leven ook andere mensen op deze wereld die dat geluid VRESELIJK vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nationaliteit geeft aan dat je met engels,duits of frans te kort schiet.
@nieuwsgierig:ik zou als ik jou was niet oordelen zolang je er niet naast woont.(En zonder goede nachtrust naar je werk moet......).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat kun je daar nou voor last van hebben? Juist rustgevend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, dat plassen, dus bijvoorbeeld... Onze vorige buren hadden ook zo'n klaterwatervalletje in de tuin, en wij slapen altijd met het raam open. Ik moest er 2 x per nacht uit ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf een waterbolletje in m'n kamer, omdat ik zo lekker slaap met dat watergeklater...als ik een logé heb die er niet van kan slapen, en het moet uit, heb ik zelf een slechte nacht omdat ik elk geluidje van buiten hoor : een optrekkende auto, de treinen, een vliegtuig, het doortrekken van de wc van de bovenburen.....
Ik heb het aangeschaft na een vakantie in Wales, waar onder mijn raam een beekje klaterde : geweldig geslapen daar, en nu dus thuis ook.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
pak je waterpistool en spuit wat afwasmiddel in het water
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het prachtig dat zoveel mensen van water houden.
Maar dit is echt een probleem.
Je kan dit echt niet met zo'n kinderachtig waterbolletje vergelijken!!!
Mijn vriendin heeft het bij de buren zelf een paar keer met handen en voeten proberen duidelijk te maken.
Ze snappen het ook,maar hebben er gewoon lak aan.
Mijn vraag is of er iets binnen de wet aan gedaan kan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waar vind je een iraanse tolk?

Antwoorden (4)

Ze moet eens op de thee gaan bij die mensen, als de dochter ook thuis is, en ze een tijdklok kado doen (voor een paar euro bij de bouwmarkt te krijgen) die ze tussen het stopcontact en de vijverpomp kunnen zetten.

Het feit dat die buurman gek is op zijn tuintje (anders had hij geen vijver met een pomp) zou al genoeg gespreksstof moeten geven.

Als ze uitlegt dat ze de hele nacht moet plassen door dat geklater dan moeten ze daar vast heel hard samen om lachen en dan komt het goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Top
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee inderdaad!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens. +1
jodyenboyke
11 jaar geleden
+!
Nee. Gewoon nog een keer gaan en nog een keer vragen en duidelijk malen dat je er echt veel last van hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem een kleinigheid mee en bel aan. "Hallo, ik woon hiernaast. Komt het even gelegen?" Tien tegen één dat de deur wagenwijd opengaat en dat je binnen de kortst mogelijke keren thee of koffie met allerlei lekkers aangeboden wordt. Ga daar absoluut positief op in door dat alles aan te nemen en bied je cadeautje aan als blijk van waardering dat jullie elkaars buren mogen zijn. Bij een kijkje in de tuin kun je, naast je waardering voor de prachtige vijver, best laten vallen dat je door het geklater van de fontein, waterval of wat dan ook geen oog dicht doet en vragen op welke manier je kunt bijdragen om daar een oplossing voor te vinden. Wees een beetje creatief. Waarom zou dat bij Nederlanders van de zoveelste generatie wel werken en niet bij immigranten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Keesvi, dat is een goede oplossing als het de eerste keer was, er is al eens wat voorzichtig geprobeerd dus dan moet je nu wel duidelijk zijn en niet weer iets terloops laten vallen want ze zullen dan toch echt snel denken dat het je geen menens is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vind je het zo terloops? Je moet ook een beetje aanvoelen hoe het contact verloopt en niet te snel denken dat je inbreng geen effect heeft omdat het buitenlanders zijn en dergelijke. Vragen en nog eens vragen en dat op een liefst open manier in plaats van veronderstellen en er verder het zwijgen toedoen. En er is helemaal niets op tegen om te opperen dat je zelf gewend bent om problemen zus en zo op te lossen maar dat je open staat voor andere manieren maar dat je wel een oplossing wilt. Doe gewoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik denk niet dat het verschil maakt omdat het buitenlanders zijn maar als je al een keer iets gezegd hebt moet je het de tweede keer dus niet terloops doen (best laten vallen dat je door het geklater van de fontein, waterval of wat dan ook geen oog dicht doet en vragen op welke manier je kunt bijdragen om daar een oplossing voor te vinden.). Dat 'best laten vallen' komt bij mij heel terloops over maar misschien bedoelde jij het niet zo terloops ;-) Ik zou het wel iets directer doen omdat je zo toch wel iets duidelijker maakt dat het menens is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle een Keesvi,
het kan wel verschil maken of het buitenlanders zijn want die hebben allemaal weer andere gewoontes. Als nederlanders wordt het probleem meestal pas na een paar keer opgelost (zoals hier dus) en in sommige landen word er zelfs om gevochten.
Terug naar het onderwerp, Babyjane heeft er wel gelijk in dat het niet als klacht over moet komen maar een cadeautje om al vooraf is mij toch echt te gek. Daarom heb ik mijn oplossing als antwoord geplaatst met jullie kennis erbij vind ik het een mooi antwoord op de vraag. Mvg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien ben ik ouderwets maar het lijkt me nog steeds niet ongepast om iets mee te nemen als blijk van waardering voor de gastvrijheid als je ergens op visite gaat. Je hoeft niet eens ergens omheen te draaien door aan te geven dat je graag nader kennis wilt maken om (verdere) misverstanden te voorkomen of iets van die strekking. Mijn uitgangspunt is altijd om gewoon aardig voor elkaar te zijn. Daar is toch niets op tegen? In 99 van de 100 gevallen bereik ik daar veel meer mee dan door bij voorbaat wantrouwend te zijn of een houding in te nemen van 'zij moeten maar, want ik was hier eerder (of vul maar iets anders in)', zeker zonder daar een dialoog over aan te aan. Natuurlijk zijn er grenzen en mag je verwachten dat immigranten zich aanpassen. En ook ik hou er generalisaties op na over culturele kenmerken van bijvoorbeeld Iraniërs en Irakezen. Niet geheel toevallig ken ik mensen uit beide landen en uit nog veel meer landen. Aardige en ook wat minder aardige. Dat loopt dwars door culturen heen, als je daar een beetje doorheen kunt kijken. Daarom opper ik ook om een beetje creatief te zijn en liever open te staan voor je medemensen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Kees, een kadootje meenemen doe je als je UITGENODIGD wordt, niet als je aanbelt en ze komt vertellen dat je ergens last van hebt. Je kunt een kadootje geven als ze naar je geluisterd hebben en het uitzetten, vooraf vind ik een beetje vreemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben het volkomen met Pelle eens, ook zijn vorige reacties op dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle is een vrouwtje ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry, HAAR reacties
ik kijk nooit bij de profielen
Ikzelf vind het altijd heel erg vervelend dat mensen om het daadwerkelijke probleem heen draaien inplaats het gewoon te vertellen en daarom zou mijn oplossing ook zijn dat je daar gewoon naartoe gaat (nog een keer als de dochter thuis is) en dan meteen het probleem vertellen op een vriendelijke manier met het idee (zoals al boven genoemd) een timer voor ze te kopen en achteraf dan met een bedankje komen.

Succes!